Lucka 5 – Mattias

Lucka 5 – Mattias Rådmark

Hej! Det är jag som är Mattias och jag är en av fem rektorer här på Ystad Gymnasium. Nu ska du få lära känna mig lite mer.

Vilket program läste jag på gymnasiet?
Jag läste 3-årigt gymnasieprogram inom Ekonomi.

Vad gjorde jag de närmsta två åren efter gymnasiet?
Jobbade på Cloetta – packade godishus och praliner. Gjorde lumpen på KA4, Älvsborgs kustartilleriregemente, och började sedan bygga flygplan på SAAB.

Vad drömde jag som barn om att jobba med?
Jag ville bli lokförare. Jag har alltid gillat tåg och tycker det är det bästa sättet att resa på – tågluff är livet!

Vilket är mitt mest otippade jobb?
Att jag jobbade som dörrvakt vid Guldbaggegalan – jag släppte in alla VIP-gäster.

Vad är det bästa med mitt jobb idag?
Jag jobbar som rektor – världens bästa jobb! Att vara rektor är ett av de finaste uppdragen man kan ha. Att alltid få träffa fina elever och kloka lärare. Och att få möjligheten att utveckla och förbättra skolan.

Vilket är mitt drömresmål?
Everest Base Camp i Nepal, därför att det är världens tak.

Vad skulle jag vilja lära mig mer om?
Språk, bilar, biologi, stjärnor, bakterier och allt om världens författare.

Om jag ser tillbaka i tiden, till en särskild viktig punkt i mitt liv, vad skulle jag vilja säga till mig själv som hade varit peppande/skönt att höra?
Du kan om du vill och fokuserar rätt.

Vad har jag klarat av i livet som jag är stolt över?
Att få till en universitetsexamen. Att lära mig att bygga flygplan och att hålla liv i min Runstreak.

Vad tycker jag om att göra på min fritid?
Jag tycker om att träna, läsa och hänga med familjen.

Vad tycker jag är det godaste eller vidrigaste på julbordet?
Sillen är det godaste!

Vad brukar jag alltid göra på julen? Eller vad kan jag inte vara utan på jul?
Äta sill och se fåniga julfilmer kan jag inte vara utan.

Tittar jag på julkalendern? Och vilken tycker jag isåfall är den bästa julkalendern på TV hittills?
Ja jag tittar på julkalendern och Hotell Gyllene Knorren är den bästa hittills tycker jag.

Vill du lära känna mina kollegor? Klicka här för att öppna fler luckor!