Elevarbete Musik

Här presenterar vi olika elevarbeten av våra elever på Estetiska programmet, inriktning Musik.

På musikinriktningen har du musik på schemat varje dag samtidigt som du får en samhällsvetenskaplig högskolebehörighet. Du har enskilda lektioner på ett instrument som du väljer och får spela i band (ensemble) varje vecka. Du får lära dig om musikproduktion och musikteori, och mycket annat.  Utöver alla musiklektioner gör vi turnéer, konserter och inspelningsprojekt löpande.

Om du är intresserad av musik är Estetiska programmet ett program för dig, oavsett om du är nybörjare eller har spelat länge. Eleverna utvecklas fort inom det de är som mest intresserade av och det gemensamma intresset ger en fantastisk sammanhållning på hela programmet. Elever som går Estetiska programmet har en stor möjlighet till fördjupning, oavsett om det gäller låtskriveri, artisteri eller t.ex musikproduktion. Efter gymnasiet jobbar vissa vidare inom musikbranschen, andra fullföljer högre studier vid universitet eller högskola.