Elevarbete Estetik och media

Här presenterar vi våra elevers visuella uttryck på Estetiska programmet, inriktning Estetik och Media.

Media är oändligt. Och ändå växer våra digitala medier för varje dag – ja, för varje minut. Estetik och media på Ystad Gymnasium varvar teori med praktiska uppgifter och är din kompletta ingång till att arbeta med media i framtiden. Våra elever drömmer bland annat om att studera vidare i Köpenhamn, Berlin och New York och vi ger dem förutsättningarna och verktygen för att söka dit. Skolans lokaler är utrustade med det senaste inom medieteknik och du får lära dig hur man arbetar praktiskt med estetik och media.

All bra estetik börjar med en bra idé. I kurserna fotografisk bild, filmproduktion, mediaproduktion och digitalt skapande får du ett stort kreativt utrymme. Du utvecklar ett öga för det estetiska hantverket som gör att du får förmågan att väcka liv i vilken stilla yta som helst.