Digitalt Öppet Hus

Just nu har vi inget Öppet hus planerat men här nedan kan du hitta nyttig info. Vi berättar mer om våra lokaler och ger dig tips att tänka på och filmer att se inför ditt gymnasieval.

DIGITALT ÖPPET HUS

Vi kan tyvärr inte bjuda in till ett fysiskt Öppet hus, så istället får vi träffas digitalt! Hitta vilket datum som innehåller just det program som du är mest intresserad av.

Du kommer få träffa rektor, lärare, Studie-och yrkesvägledare och elever. Vi kommer att visa runt dig i programmets lokaler och verkstäder och berätta om programmet. Passa på att ställa dina frågor och få svar direkt. Häng med på rundtur på skolan.

Behöver jag boka?
Du behöver inte boka in dig utan bara trycka på länken i någon av rutorna nedan när det börjar.

digitalt öppet hus

Såhär går det till

1. Nedan hittar du en ruta per gymnasieprogram som vi erbjuder här på Ystad Gymnasium. Varje ruta är en länk till varsitt digitalt öppet hus.
  2. När dagen är kommen klickar du på länken för att komma till programmets digitala öppet hus, som är ett digitalt möte via Teams.
  3. Inne i mötet kommer rektor och lärare att hälsa dig välkommen och sedan berätta om programmet och visa dig lokalerna. Passa på att ställa alla dina frågor.

Digitala Öppet hus sker via Teams
Mobil: Om du vill delta via din mobiltelefon måste du ladda ner gratisappen som heter Teams.
Dator: Följer du studiebesöket via en dator ska du välja alternativet ”Fortsätt i den här webbläsaren”.

OBS! Starttiden kan börja någon minut senare.

Om vi har haft ett annat digitalt öppet hus precis innan det som du vill besöka, så kan det ta någon extra minut för oss att ställa om. Så vänta gärna på oss, vi skyndar oss.

NA Ella
SA Hilma