Technician Summer Camp

17-20 juni 2024

Är du intresserad av bilar och maskiner?

Sommarlovsskolan är öppen för både tjejer och killar.
Vi har 18 platser att erbjuda till ungdomar som går i åk 8 och ska börja åk 9 efter sommarlovet.

Anmäl dig längst ner på denna sida.

IMG_1940

Måndag + tisdag + torsdag

• Vi går igenom säkerhets- och skyddsutrustning tillsammans. Sedan kommer ni att delas in i tre olika grupper som gör olika saker varje dag.
  • El och Ohms lag, samt enklare mätövningar med multimeter.
  • Teoretisk genomgång av förbränningsmotorn, därefter demontering av motorer.
  • Hydraulikens grunder, därefter byggnation av ett enklare hydrauliskt system samt svetsövningar.
FT fyrkantspressar Agro Maskiner Tomelilla

Onsdag

På onsdagen kommer vi att göra studiebesök på Swedish Agro i Skurup, Österlens Lastvagnar i Tomelilla och Bilmånsson i Ystad.

Vi kommer att åka alla tillsammans i skolans buss och skolan står för kostnaden av lunchen även denna dag.

Vad är Technician Summer Camp?
Hör ungdomar, elever, lärare och näringslivet berätta.

4 dagar på Fordon och transport

Under fyra dagar på vårt summer camp får du prova
på hur det är att gå hos oss på Fordons- och transportprogrammet.

maskinleverantörerna FT Fordon och transport

Du får ersättning varje dag!

Vårt summercamp sponsras av Maskinleverantörerna. Vilket gör att du får en ekonomisk ersättning om 200 kr/dag under dessa fyra dagar, då de räknas som arbetsdagar.

barbeque

Lunch

Vi lärare kommer att grilla lunchen utanför fordonslokalerna. Glöm inte att registrera i anmälan om du har ev matallergi eller behöver särskild kost.

IMG_1983

Vad ska jag
ta med mig?

Ta med dig oömma kläder. Du kommer att få låna skyddsskor av oss.

Tech Summer Camp 2023 Fordons- och transportprogrammet FT Ystad Gymnasium

Du får en t-shirt!

När du har klarat av fyra dagar på vårt summer camp får du en t-shirt som bevis på att du deltagit i Tech Summer Camp och lärt dig om fordon och transport.

Var finns Fordon och transport?

Ta hjälp av kartan för att hitta till våra lokaler. Vi finns på Industrigatan 6 i Ystad.

Per Kristiansson

Frågor?

Jag svarar gärna på dina frågor.
Per Kristiansson, yrkeslärare på Fordon och transport.

per.kristiansson(at)edu(dot)ystad(dot)se
0724- 67 63 83

Anmäl dig här till Tech Summer Camp!

Vi välkomnar både tjejer och killar från alla olika kommuner.

Ett urval kommer att göras och du kommer att bli informerad om du har fått en plats.

Anmälan till Technician Summer Camp

Du kommer att få en tröja av oss som visar att du har varit på summer camp på Ystad Gymnasium.
  • För att du ska kunna låna arbetsskor av oss.
  • Dina kontaktuppgifter

• OBS! Dubbelkolla så att du skrivit rätt adress!
  • Vi behöver dina uppgifter för utbetalning av ekonomisk ersättning

Vi kommer att radera denna information senast en månad efter att summer camp avslutats. Integritetspolicy: följ länken till Integritetspolicy för att förstå hur vi använder dina personuppgifter för detta formulär.
  • Vi behöver personnr för att kunna få ersättning från Maskinleverantörerna, som sedan betalas ut till dig.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.