Studentbal 2023

Lördagen den 3 juni 2023 arrangerades studentbal på Svaneholms slott. Två våningar på slottet fylldes av våra avgångselever och det blev stor fest!

Studentbalen planerades av Saga, Michelle och Felicia som drev studentbalen som UF-företag under sitt nu tredje och sista år på Ekonomiprogrammet.

Först var det mingel utanför slottet, studenterna anlände i sina finkläder och familj och anhöriga var där för att se med rulla in. Inne på slottet väntade en trerätters middag som inledes med en toast Skagen. Därefter serverades en ryggbiff med sotad sparris, friterad lök och rödvinssås. Efterrätten bestod av vit chokladpannacotta.

Kika på mingelbilder från Ystads Allehanda här: BILDEXTRA & TV: Se vimlet från Ystad gymnasiums studentbal (ystadsallehanda.se)